Follow Midnight's Magazine on Facebook Follow midnightsmag on Twitter Follow Midnight's Magazine on Netlog Follow Midnight's Magazine on Myspace
logo

Trenduri in moda masculina din 2010-2011

Din cand in cand ne punem intrebari asupra noilor directii pe care le ia moda. Studiem si analizam tendintele date de birourile de stil si de aplicarea lor pe podiumuri. Moda evolueaza prin definitie si la masculin si la feminin. Exista multe constante in moda, multe directii urmate cu regularitate, dar la fel de multe sunt si noutatile pe care ni le aduce fiecare sezon. Ce e cu siguranta o noutate in ultima vreme e faptul ca aceasta schimbare survine cu viteze din ce in ce mai mari, colindand toate sursele de inspiratie si accesand tot ce tehnologia pune la dispozitie. Moda revolutioneaza lumea si pe ea insasi, determinand schimbari in viata noastra.

Se vorbeste din ce in ce mai mult de barbatul modern, altfel decat cel pe care il stiam noi. Diferenta dintre cum "ar trebui sa arate barbatul" si cum "constatam ca arata" si mai ales "va arata" este destul de greu sesizata de ochiul public si mai ales foarte greu acceptata. Mesajul modei insa subliniaza intr-o maniera destul de clara: barbatul modern e intr-o totala schimbare!

De cativa ani buni am trecut de la varianta barbat cu muschi la mult mai actuala situatie barbat cu creier. De la siluetele trapezoidale am ajuns la cele longiline. De la barbatul salbatic si neingrijit am ajuns la barbatul care acorda o atentie sporita look-ului sau, un barbat pedant care paraseste prejudecatile si isi acorda atentia
cuvenita. Tinutele prezentate in colectiile sezonului viitor, toamna/iarna 2010-2011, stau exact sub semnul acestor schimbari.

Ultimele doua sezoane reci au readus in atentia designerilor confectiile grele, cele care sunt pregatite de confruntarea cu frigul. De aici multe dintre colectii dau un kit de supravietuire pentru iernile grele. De la straturile suprapuse si glugile imblanite pe care le sugereaza drept optime Comme des Garcon, pana la mantourile lungi ale lui Kris Van Assche pentru Dior Homme, trecand bineinteles prin influentele militare pe care le regasim si in mantouri, si in hainele de costum la mai multe nume, cu precadere insa la Cristopher Bailey pentru Burberry Prorsum.

Daca baricadarea in spatele vesmintelor multistrat sau cat mai consistente e o solutie pentru protectia noului barbat, e bine de spus ca in acelasi timp si cercetarea in domeniul materialitatilor este una dintre preocuparile majore ale designerilor, cu acelasi scop, de a oferi solutii viabile pentru sporirea confortului si gradului de siguranta.Cercetatorii in domeniu pun totul sub lupa incercand sa creeze “lifting-uri” pentru vechile texturi sau solutii inovative pentru cei care indraznesc. In virtutea unor asemenea aspecte, jersey-ul devine material de baza al colectiilor, dar cu solutii tehnice imbunatatite la Prada, tweed-urile, ecossaise-urile si cashmirurile sunt folosite constant, dar parca subminate de hainele matlasate ale unui vanator de munte de la Moncler Gamme Bleu. La Lanvin texturile fluide sunt parca taiate cu laserul, iar la Alexander McQueen revolutia consta in materialele printate de sus pana jos.

Denimul se foloseste in continuare la fel ca si materialele naturale cum sunt tesaturile din lana, dar si tricotajele din fibre naturale, bineinteles supuse unor tratamente moderne care sa le imbunatateasca performantele si aspectul. Alaturi de acestea nylonul este si el o prezenta constanta.Cautarile, cercetarile in designul vestimentar nu se opresc insa aici. Inovatia intervine si la nivelul siluetei masculine. Avem sacouri stranse in talie cu centuri la Lanvin, generand o altfel de silueta, mai fragila. Tot spre aceeasi idee imprumutata din vestimentatia feminina se ajunge si prin intermediul fustelor care au inundat podiumurile prezentarilor masculine. La Givenchy fustele se poarta cu colanti ori peste pantaloni ultra slim, cu alura de colanti, completati de sandale. In noile propuneri exista sacouri a caror linie se combina cu geaca, resultand haine hibride, doar cu guler si rever, chiar complet fara butoni la Alexis Mabille care e obisnuit sa joace la limita masculin-femininului.

Modalitatile in care este realizat stylingul tinutelor masculine pentru sezonul urmator duce in mod evident catre cel feminin. De cele mai multe ori se renunta la a mai purta sacoul costumului cu clasica combinatie camasa si cravata. Se apeleaza la tricouri, la malete, la varianta camasa fara cravata sau chiar la lipsa completa a acestora, adica haina direct pe piele. Accesoriile care fac diferenta capata si ele o nota de femin, chiar daca incep prin a indrazni intr-o maniera mai originala, asa cum sunt colierele cu spinii crestini din colectia Givenchy.

Eleganta si linia clasica raman constante la Armani. Barbatul "conservat" in linia sa masculina este si la Vuitton, pastrandu-se in limitele cunoscute, fara prea mari provocari ori alte ganduri indraznete. La fel de conservatoare este si prezenta camasii albe in varianta sa clasica in multe dintre colectiile masculine.Si pentru ca tot ne aflam intr-un moment de rascruce al modei, un moment in care geniile se urca la cer, lasand aceasta mica dar foarte mare lume mai goala si mai trista, ar trebui sa mai punem inca un semn de intrebare legat de viitorul modei. Pe plan international sunt multi care au inca multe de spus, chiar daca cei mai multi nu vor atinge genialitatea celui care a fost Alexander McQueen. Sunt tineri care vin cu talentul lor proaspat si dorinta lor de afirmare. Desi tristetea este uriasa in acest moment, viata va curge inainte, iar acestia vor duce mai departe stafeta. Mai ramane un semn, unul mare de tot, pe care il ridicam referitor la moda romaneasca, in caz concret, pentru ca vorbim de moda masculina, la ce stim si ce facem noi in acest domeniu.

Daca mai sus am vorbit despre cele mai bune colectii internationale, cele care puncteaza viitoarele tendinte, la polul opus ne situam in creatia romaneasca masculina. Lansam colectii cu pretentii de design in care confundam imprimeurile paisley cu suprarealismul, si zarurile de cazino cu realizarile de design, afirmand ca facem creatie haute couture in conditiile in care aceasta nu numai ca nu exista in Romania, ci nu exista deloc in lume la nivel de vestimentatie masculina. Dar, ca la noi la nimeni … democratie originala si capitalism suprarealist.


Nu exista nici un comentariu pentru acest articol, fii primul care lasa un comentariu.

Comenteaza articol :

Nume, prenume
              E-mail